Selasa, 6 Januari 2009

SERANGAN ISRAEL DI GHAZA DAN PR KECIL PARLIMEN KUALA TERENGGANU

Dua peristiwa yang menjadi perhatian di saat ini. Pertamanya, serangan laknat Israel ke semenanjung Gaza yang amat memilukan hati dan perasaan umat Islam seluruh dunia. Walaupun mendapat bantahan dari umat Islam seluruh dunia, malah bantahan dari bukan Islam juga termasuk di Amerika Syarikat sendiri, namun Israel tidak memperdulikan bantahan seluruh dunia yang dilahirkan menerusi demontrasi aman. Bagi kita di malaysia, rakyat malaysia telah mengadakan bantahan di kedutaan Palestin di Kuala Lumpur yang diketuai oleh Khairy Jamaludin dan kita rasa sedikit berbangga kerana memberikan sumbangan bantuan PA System untuk melancarkan bantahan berkenaan. Nampaknya, umat Islam hanya dapat membantah..tapi tak dapat berbuat apa-apa kerna Amerika Syarikat sendiri menyokong Israel..........Barrack Hussein Obama juga tak dapat berbuat apa-apa.malah Pertubuhan Keselamatan PBB juga tidak dapat berbuat apa-apa. Malang sungguh nasib umat Islam! Yang dapat kita buat hanya berdemontrasi menunjukkan bantahan dan berdoa moga ada kuasa-kuasa tertentu yang menyekat Israel dari terus bermaharajalela.

Isu kedua yang jadi tumpuan ialah pilihanraya kecil Parlimen Kuala terengganu. Kita doakan supaya parti Kerajaan bukan sahaja menang, malah dengan majoriti yang lebih besar. Sebagai rakyat yang cintakan keamanan, perpaduan dan keselamatan pelbagai kaum di Malaysia, kita tidak mampu untuk melihat pembangkang memenangi PR Kecil ini kerna kemenangan mereka akan disusuli kemudian dengan tindakan-tindakan yang bukan sahaja akan mengancam perpaduan, keamanan, keselamatan, malahan mengancam hak dan keistimewaan yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia. Marilah kita sama-sama berdoa moga Allah memberikan kemenangan kepada pemerintah demi kesejahteraan rakyat negara ini........

2 ulasan:

fadzma berkata...

Bagus haji...teruskan memberi idea-idea yang bernas...saya sedang siapkan artikel Ketuanan Melayu untuk dimasukkan dalam blog saya.

ganukitedeh berkata...

Alhamdulillah, kawang rase cemah gak, bile jengok zaha senyap je...sorrilah. Le ning, kuale ganu panah doh...kawang hagrah begitu. Hidup Be Eng!!!!!!