Isnin, 12 Januari 2009

TANAH....PERAK........TANAH OH TANAH...........

Teman anak Perak........alahai sedihnye teman bila melihat bermaharajalelanya Pak Menteri Beso teman di Perak untuk memberikan hak milik kekal atau sembilan ratus sembilan puluh tahun (999) kepada penduduk kampung baru.......yang majoritinya kaum China. Ape malangnya kita punya Menteri Beso Melayu, tapi tunduk macam tikus kepada DAP yang menentu arah apa saja keputusan yang dibuat oleh Kerajaan Perak. Menteri Beso teman ni.....nama aje lulusan luar negara, tapi kelihatan bingong, b-d-hhh...............pada pandangan teman kerana menjadi boneka kepada DAP dan sanggup menjadi seperti kerbau dicucuk hidup demi kerusi empok Menteri Beso Perak.

Kepada oghang Melayu yang menjadi anak Perak.........sama-sama kita amati dan lihat seruan YB Dato`Ibrahim Ali kelmarin yang menyeru supaya orang Melayu Perak yang mempunyai tanah atas pajakan 99 tahun memohon kepada Kerajaan Negeri supaya tanah mereka diubah kepada pajakan 999 tahun atau milik kekal. Kalau tanah penduduk kampung baru yang menjadi penempatan tersusun bagi mengelakkan penduduk-penduduk ini membantu pihak komunis pada zaman dharurat dahulu boleh diberi hak milik kekal/pajakan 999 tahun, kenapa orang-orang Melayu yang tatat setia kepada negara, berjuang untuk melepaskan tanah milik kita ini daripada ancaman komunis dan penjajah.......tidak diberikan keistimewaan milikan tanah seperti penduduk kampung baru? Yang nyatanya.inilah bukti kuat yang memperlihatkan betapa bonekanya Menteri Besar kita yang sanggup menggadaikan maruah diri dengan memberikan hak kepada orang lain yang bukan sebangsanya dan dalam waktu yang sama tidak melihat kepentingan penduduk asal negeri berkenaan.

Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd Hilmi Ismail hari ini berkata bahawa Melayu Perak perlu sepakat dalam hal ini supaya tanah di negeri ini tidak terlepas ke tangan kaum lain. Katanya...........tanah pajakan selama 99 tahun boleh diambil oleh Kerajaan Negeri apabila tamat tempoh kelak, maka masa itu orang Melayu sudah tidak ada tanah lagi sedangkan penduduk kampung baru masih ada tanah sebab mempunyai hak milik kekal. Maka..........kalau ini terjadi, maka jadilah orang Melayu seperti penduduk Tebing Gaza di bumi Palestin sekarang........TANAH DAN HAK MILIK DIRAMPAS DAN DIMILIKI OLEH LAKNAT YAHUDI! Bayangkanlah apa kakan jadi kepada anak cucu cicit kita nanti? Israel menyerang bumi Palestin SEMATA-MATA KERANA TANAH dan menghapuskan etnik dan orang Islam. Apabila tiada tanah, maka merempatlah kita. Justeru itu.......khususnya orang Melayu di Perak........sedarlah kita! Tiada cara lain untuk kita menghalang Menteri Beso Boneka kita terus menerus bermaharaja lela melainkan kita orang Melayu bersatu, membetulkan sokongan kita dengan meningkatkan sokongan kepada parti pemerintah dan mencari jalan bagaimana untuk bersatu secara serentak mengemukakan permohonan kepada Kerajaan Negeri supaya tanah kita yang milikan 60 tahun, 99 tahun dan milik simpanan Melayu di ubah menjadi milikan 999 tahun atau milik kekal.

Sahabat-sahabat teman anak negeri Perak........sama-samalah kita berfikir dan memberikan cadangan........apakah caranya untuk kita sepakat? Siapakah yang boleh kita sarankan untuk mengetuai dan menggerakkan kesepakatan ini? Apabila telah ada cara untuk sepakat, ada yang mengetuai kesepakatan ini........bagaimana pula jalannya atau caranya untuk kita menggerakkan secara bersepadu satu GERAKAN BESAR MEMOHON DIUBAH TANAH PAJAKAN 60/99 TAHUN KEPADA MILIK KEKAL ATAU 999 TAHUN?

Sumbangan idea dan cadangan amat bererti demi survival dan harga diri kita semua anak-anak Perak!

9 ulasan:

ganukitedeh berkata...

Ayoh Zaha, kawang oghang ganu tapi tegsentak gak nok joing same menentang kebodo....an, bodo sombongletu pemimngping-pemimnping PAH ngan PAKATAN. Inilah yang dikatakang pejuangang ke belakang. Bukangape dak pikih doh anak cucu masa depang...bio matipung dak ape. Hok ning le oghang-oghang ganu kena ambik pehatiang, nok ngundi 17 haribulang ning pilih Be Engg, yang ada wawasang, bukang nok gali lobang...guane gamok?

Unknown berkata...

Asslamualaikum, apa khabar Encik Zahanudin? Selamat berkenalan dari saya http://hattarobiki.blogspot.com

Unknown berkata...

Selamat berkenalan dari saya http://hattarobiki.blogspot.com

Unknown berkata...

selamat berkenalan dari saya http://hattarobiki.blogspot.com

Unknown berkata...

salam perkenalan dari saya

zahabuan berkata...

Teman tau mu oghang ghanu kite......cakap mu memang betoi....sahabat-sahabat ganu kita kite ambil iktiber apa yang terjadi di Perak sebelum membuat keputusan memilih siapa pada pilihanraya kecil Parlimen Kuala terengganu ini. Pilihlah yang berjasa, yang bercakap benar dan jelas dan nyata akan dapat membantu kita dalam segala segi dan jangan pilih yang cakap berdegar, janji berdengar, tapi bila berkuasa tak serupa bikin seperti Perak dan Selangor...........SELAMAT MENGUNDI!

Unknown berkata...

Hai, salam perkenalan.

Tanpa Nama berkata...

pigidahh

Mr.Tak Puas Hati........... berkata...

ASSALAMMUALAIKUM.....SALAM PERKENALAN.......
Kemana perginya PEKIDA Negeri PERAK.....duduk diam ajer ker......sampai SULTAN PERAK pun deme nak langgor.......itu namanya telah melanggar hak MELAYU.....cina laknat punya angkara semua nie.....jangan sampai jadi macam ZAMAN KESULTANAN MELAYU MELAKA dulu....orang MELAYU MURTAD yang BELOT....sampai NEGERI TERGADAI.......pantang nampak DUIT....semua kelabu mata....