Selasa, 9 Disember 2008

JENGUK-JENGUK LE RAKAN KITA DI PUSAT MEDIA BKT ANTARABANGSA

Salam hormat rakan-rakan semua!

Teman baru aje balik dari melawat rakan-rakan kita di Pusat Media, Bukit Antarabangsa dimana insiden tanah runtuh telah meranapkan 14 buah bunglow mewah di Taman Mewah, Bukit Antarabangsa. Teman angkat tabik kepada Pengarah Penerangan Selangor, Hajjah Sabtuyah Senson yang tetap gigih, bersemangat dan bertenaga (Seperti orang muda weeh......walaupun usianya lebih 53 tahun!) dalam menjalankan tugas untuk menggerakkan operasi Pusat Media, Jabatan Penerangan sempena bencana. Kegigihannya amat terserlah kerana walaupun peristiwa tanah runtuh bermula sehari sebelum hari raya haji pada sekitar 3.40 pagi sabtu 6 Disember 2008 lalu, tapi beliau terus setia bertugas di situ walaupun di waktu semua orang Islam bersama keluarga tercinta di Hari raya Haji. SYABAS HAJJAH SABTUYAH!

Sewaktu melawat mereka di Pusat Media petang tadi, teman sempat juga bertanya.......bukankah Pusat Media Bencana, selaras dengan Arahan MKN 20 patut dibuka dan diketuai oleh Ibu Pejabat Penerangan dan bukan oleh Pengarah Penerangan Selangor? Soalan teman tak di jawab oleh mereka......tapi di jawab dengan 'senyuman sinis'saja oleh petugas-petugas Jabatan Penerangan di pusat itu dengan sayup-sayup kedengaran mereka berkata........'depa sedang enak bercuti dengan keluarga masing-masing di kampung.....! Kami ni tak ada kampung.................

Bila jawapan sinis seperti itu, temanpun tak berani nak komen. Tapi percayalah.......apa yang kita, jika dengan redha dan ikhlas serta melaksanakannya bersandarkan kewajipan kita kepada Allah, InsyaAllah akan mendapat ganjaran yang baik juga dari Allah, samada di dunia maupun di akhirat. Usah kita pedulikan mereka yang sepatutnya bertugas tetapi mengelak diri dari bertugas, tetapi kita insaflah diri dan lihatlah tragidi Bukit Antarabangsa itu dengan penuh keinsafan. Mungkin, dengan bertugasnya kita, ianya amat memberi munafaat kepada kita untuk muhasabah diri dan melihat kebesaran Allah. Moga tragidi ini akan membuka hati dan minda kita dan mendekatkan diri kita kepada Allah yang mencipta kita. Daripada Allah kita diciptakan dan kepada Allah juga kita akan dikembalikan........wallahuallam!

4 ulasan:

ganukitedeh berkata...

Cite bkt antarabangsa dah abis. Le ning oghang dok cite pr kecik ganu. Dak brani nak komeng ke?

ganukitedeh berkata...

Sebulang ning atahbiki dah gi ganu. Alamat lamang blog barunya ialah ganukitedehguanogok.blogspot.com

ganukitedeh berkata...

zaha, buak bende senyap je? Dak joing ke ngan kite oghang di Kuale Ganu.

ganukitedeh berkata...

eeemmm........z z z z z z